måndag 31 december 2012

Ett finfint år 2012

Året 2012 var bra. På många plan. Men jag blev tyvärr äldre. Många år äldre.
2012 blev jag gubbe. Barndomsidoler som Batman och James Bond på bio fick mig att känna mig gammal. De fick mig att gäspa i bion. Inte att underhållas. Längtade i stället hem till "Downton Abbey". Hur skulle det gå för Sybil?

2012 var ett underbart år med familjen. Småbarnsfamiljen. Förmodligen sista sommaren i en radda av sju där jag varit föräldra-/semesterledig minst tre månader.
Nästa år går jag upp till nästan heltid också. Hoppas jag orkar vara en bra pappa 2013. Borde kanske lägga ifrån mig den där iphonen lite oftare?

2012 mådde jag bra. Mitt i livet. Inga konstigheter. Lycklig. Roas av åldrandet - ja, vad ska man göra åt det.
Jag är i fysisk toppform. Bästa året någonsin. Tränar mycket för att kunna åka Vasaloppet men mest för att kunna unna mig äta och dricka gott, gärna frossa emellanåt.

Men vi tog också i höst farväl av barnens gammelmormor Karin. En stark norrländsk bondfru.


Här följer ett axplock med topparna under året:


Årets låt: "Euphoria" Loreen
Årets dans: "Gangnam style" som Psy rider den.
Årets tv-serie: "Homeland".
Årets bok: Zlatan.
Årets Bambuser: Ranelid i Leksand.
Årets webbtv: Tre fulla snubbar med järnrör. En parodi.
Årets bild: Alla kan fota. Appen Instagram höjer fotokonsten.
Årets jobbnyhet: Att jag och TT-Scanpix videoredaktion efter två år flyttat tillbaka till Glashuset vid Slussen. Rätt ska vara rätt.
Årets boende: Då vi fick presidentsviten på Kreta.
Årets citat: "Tihi".
Årets mål: Zlatans cykelspark mot England.
Årets bil: Vår familjebuss. Alla ska med.
Årets datafiasko: Hårddiskkraschen i Baku.
Årets bror 1: Sten. Ödet har knorrat till det märkligt mellan oss. Men nu är han och inte i gräset.
Årets bror 2: Niklas. Överraskar alltid. Nu med det "fina" ölsinnet.
Årets undergång: Inte i år heller.



- bloggar med min supersmarta iPhone
- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se