söndag 20 januari 2013

Comeback i skidspåret

"Fantastiska spår", "skidpropaganda", "bästa spåren nånsin".
Spårstatusrapporterna på Skidspår tävlade i hyllningar. Min skidabstinens växte likt en vulkan redo för utbrott.
Efter en dryga veckas influensa var jag tvungen. I stället för stilla promenad, en lugn skidtur.
Mycket folk på Stockholms spår i dag. Fantastiskt väder. Lagom kyla.
Testade för första gången Balingstas skidsystem. Se Bambuser-rapport till höger.
Var lagom imponerad. Mest kickade jag på att äntligen få köra i skidspåren igen. Andas frisk luft och drunkna ögonen i vackra vinterlandskap.
Sverige är så vackert i vinterskrud också. Vi bor i ett förtrollat land om vi bara kan få rejäla årstider. Likväl som jag vill ha kalla och snörika vintrar vill jag så klart ha långa och varma somrar.
Men nu fokus på att komma i form igen. Maskinen ska i rullning, även om den hostar mycket.