torsdag 17 januari 2013

Intygar att det är kört

Jag anmälde mig i förväg till helgens seedningslopp för Vasaloppet i Grängesberg.
Men flunsan stoppar mig.
Det är väl bara att snyta ur sig 300 spänn i retur då. Nä, måste ha sjukintyg. Räcker mina snorpapper?
Okej, seriöst då. Ett besök hos läkaren kostar 200 kronor. 100 tillbaka. Värt det? Nope.
Ett inställt lopp är tyvärr också ett lopp.
Nu vill jag bli frisk och letar alternativa seedningslopp. Men med stundande Melodifestivaltider och helgpass är tillfällena inte många före första söndagen i mars.
Hittar ett lopp i skidkalendern. Malmstråket i Skellefteå. Dagen efter tredje deltävlingen i Melodifestivalen. Den jag bevakar på plats i Norrland. Skidorna med i schlagerväskan.
Upp och hoppa klockan åtta på söndagen för att skida 4,5 mil mellan Boliden och Skellefteå? Taget.