onsdag 2 januari 2013

Sex blir sju 2013

Från sex till sju. I dag var årets längsta arbetsdag.
I år går jag upp en timme om dagen. Fortfarande kommer jag hem i tid för att hämta hem och laga middag.
Men nu går jag på rullande schema med mina sjutimmarsdagar och åker på ett och annat kvällspass.
Min fru oroas. Hon gillar min mat. Hon tycker det är lyxigt att komma hem till dukat bord under veckorna men nu blir det andra bullar.
Jag har under åren som deltidsarbetande blivit en hejare i köket om jag får säga det själv. Men jag tycker fortfarande att min egen mat smakar mindre gott. Godast är andras mat.
Glädjen i att själv laga ligger mest i att se andra njuta och bli mätta.
Jag hoppas nu personligen på mången smaklig måltid.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se