söndag 10 februari 2013

Pappa mobbas

Blir du totalt utmobbad av dina barn? Mamma ska göra allt, borsta tänder, torka och natta. Jag är luft för treåringarna.
Vi är åter inne i en extrem mammaperiod.
Kan inte Janne Josefssons "Uppdrag granskning" uppmärksamma problemet. För vardagen fungerar inte nu. Mamma belastas med allt. Jag står med armarna hjälplöst sträckta åt sidan som en oskyldig italiensk fotbollsspelare - vad sjutton ska jag göra?
Ämnet måste dryftas, ja kanske till och med snyftas.
Barn kan vara harmlöst hårda. Jag får gilla läget. Det mesta fungerar så fort deras mor lämnar oss ensamma. Då rusar jag upp på rankingen som veckas nykomling.
En pappas lott. Just nu.
Hur har du det?


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se

#blogg100