måndag 11 mars 2013

Skidkul med nytt i spåren




Tillbaka på sadeln igen efter en veckas svullofest. Extra taggad då jag i dag testade min nya skidutrustning för första gången. De gamla Atomic-grejerna var slitna, speciellt de fransiga pjäxorna efter sju års slit.
Nu hoppas jag att skidorna Madhus Hypersonic, Swix C2-stavar och Alpina-skor håller i sju år. Har både längre skidor och stavar men tekniken satt direkt.
Teståkte i Ågesta i förmiddags i minus tio grader och hypersnabba rälsspår. Riktig skidglädje. Väldigt fina spår bör berömmas återigen för de som spårar på golfbanan. Hel fantastiskt arbete de gjort i vinter. OCH, säsongen är inte över än. Inte med de här skidorna.
Snabba spår gav också rekordsnabba kilometertider. Lite kul att få det i bagaget en vecka efter Vasaloppet och satsningen inför nästa vinter.
Dock inget vasalopp. Jag kör, nog, vidare på vartannat-år-principen. Däremot vill jag nästa vinter testa Engelbrektsloppet på sex mil som går nära mina uppväxtkrokar i Norberg.

PS: Hostar fortfarande. Nu måste astmamedicinen kicka in snart. Annars stundar återbesök och hästmedicin. Epo?



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se

#blogg100