söndag 10 mars 2013

Yohio - folkets val


YouTube Video


Smart gatumusikant utanför Friends arena i kväll. Heter Leo Starchild.
Robin Stjernberg heter vinnaren. Den såg jag inte komma. Den internationella juryn fällde Yohio som fick svenska folkets röst. Tror inte Christer Björkman tänkt sig det scenariet. Nja, alla får stå sina kast.
Leo Starchild håvade in stålar i natt.
Kanske Europa inte var redo för Yohio. Jag var det.
Jag känner inget för "You" mer än att det är kul när folk skriver historia. Första låten från Andra chansen som vinner finalen. Stort. En jojk på det.
Folkets man på TT - jag det. Röstade på Yohio och hade rätt.
Men nåväl. Lämnar efterfesten på Friends arena nu med en japansk norrlänning som firar järnet.
Avtryck har han gjort. Behåll fötterna på jorden så blir det här strålande Yohio.







- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se

#blogg100