fredag 12 april 2013

Vad säger reporterfejset?





Smilande intervjufejs - har du sett något mer insmickrande ansikte än en reporter i en intervjusituation. Ju större kändis ju större fjäskfeja. Så gör jag. Så gör alla.
Det här kan man roa sig med under en bevakning av röda mattan. Titta på oss reportrar och våra ansiktsuttryck.
Det finns olika typer.
Den som stirrar stint, lite läskigt.
Den som fyller i svaren med läpparna. Förmodligen för att man får höra det han vill höra.
Nickaren, som håller med så att huvudet nästan lossnar. Linslusen, främst kvällstidningarnas livesändningar på webben, där reportern vänder sig lika mycket mot kameran som mot den intervjuade.
Och så klart den fjäskande. Den med superbrett leende. Den som skulle kunna äta upp dig. Den som är beredd att ställa upp på allt.
Se på bilden ovan. Den är från Baku ifjol. Loreen har precis vunnit Eurovision song contest. Mitt i presskaoset står jag. Jag har fått Loreen till min mikrofon. Vad säger mitt ansikte? Rätt nöjd va? Eller har jag fått en armbåge i örat?

PS: Tack till Peter Boström som tagit fotot i presscentrat och skickat det till mig.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se

#blogg100