söndag 19 maj 2013

Danskan vann - pappa hade varit stolt

Prickade rätt med Danmark. Bommade Finland rejält.
Och Robin lyfte jag för högt efter min pessimistiska 21:a plats. Tippade honom topp tio efter hans imponerande insats. Jag har ju personligen aldrig gillat låten. Nu blev han 14:e. Bra så.
Fick ett snack med Emmelie de Forest i natt. Hennes pappa är svensk. Tyvärr död sedan två och ett halvt år sedan.
- Men han skulle har varit mycket stolt och glad. Han älskade Eurovision, säger hon.

Nu är äventyret i Malmö över. Jag skulle kunna åka över sundet och reka inför nästa års tävling. Men det enda jag hittar till är hotellsängen. Jag stupar i den likt Carola fångades av en stormvind i kvällens fantastiskt underhållande final. Bra jobbat SVT. Sov gott.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se