tisdag 1 oktober 2013

Runkeeper håller på sista kilometern







Appen Runkeeper fungerar bra för mig. Det är en himla bra morot för träningen. Den håller koll på min takt och mina sträckor. Det är skitkul.
Mindre kul när det inte fungerar. Det har dock inte varit så mycket av den varan som tur är. Ibland hänger den sig redan innan start. Frustrerat vill man bara få i gång men den bara tuggar. Det är synd att det ska ta någon minut innan man kommer i väg.
Ibland har det hänt att gps tappat bort sig under en runda och man fått märkliga sträckor redovisade.
Men det som oftast drabbat mig är desto märkligare. Låter nästan som en bugg. Jag har inställt att det efter varje kilometer går in en spökröst och berättar vilken tid, längd och tempo jag har. Ofta händer det att den hoppar över niokilometersnoteringen. Jag springer sällan kortare än milen så jag undrar varför Runkeeper ibland skippar just den. Lever den ett eget liv? Vill den bespara mig sista kilometer i mitt öra för den vet att det går som tyngst då?
Någon annan som har denna bugg?



- bloggar med min supersmarta iPhone
- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se