torsdag 28 november 2013

Hello Mello tell me how you're doing





Stabilt i schlagerlägret. Hur funkar nästa års startfält i Melodifestivalen när längsta kön under dagens pressträff är till Dr Alban.
Vi surrade som bin kring 90-talsikonen. Inte så mycket stjärnstatus kring Melodifestivalen 2014.
Vi uppmärksammade Dr Alban. Men de yngre konkurrenterna visste knappt vem han var. "Han som var känd för guldfärgade kläder" försöker Anton Ewald (bilden nedan).
"Kan någon nynna en låt av honom för mig?" motfrågar Oscar Zia.
Kolla mitt webbtvinslag här.
Jag är inte den som dissar. Visst är det kul med lite kult i sammanhanget. Men för den delen vill jag kanske inte se Melodie MC eller Paul Rein sjunga i dag.
Nåja, "det är inte över förrän tandläkaren sjungit" blir ett nytt djungelordspråk i schlagerträsket i vinter.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se