måndag 25 november 2013

Starka minnen





Min barndomsgranne i Smedjebacken har tagit ännu ett SM-guld. Börje Eriksson, 71 år, säkrade nyligen guldet i bänkpress i veteran-SM.
Ett gulligt, ursäkta starkt, reportage i dagens DN från tävlingarna i Sundbyberg i lördags. Även veteranen Jan Göransson från Smedjebacken deltog.
Men onelinern i rubriken står 77-årige Daniel Palsternak för: "Folk i min ålder brukar prata om prostata - jag pratar bänkpress".
Börje bor fortfarande granne med farsan min. Minns när han i slutet av 70- talet och början av 80-talet kunde ha stort besök hemma hos sig. Vi stirrade storögt och imponerat på en kraftkarl med stort hårsvall, Lennart "Hoa-hoa" Dahlgren. Närmaste man såg en kändis på mammas gata. Förutom Börje då.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se