tisdag 31 december 2013

Så var 2013

Året då Ipad stormade in i vårt liv. Då speltjatet från flickorna borrat hål i våra huvuden.
Men också det året då två fyraåringar med sin positiva inställning, nyfikenhet och sånglust sprider så mycket livsglädje i vårt hus. Och storesyster som blivit så stor och cool förebild för de små.
Ett bra år på många plan. Ett av många lyckliga år. De bästa åren i mitt liv är just nu.
Här är några höjdpunkter från året 2013 i högst spontan anda och ordning:

Årets Så mycket bättre: Agnes var bäst
Årets sportförlust: Playoff mot Portugal. I fem minuter dånade och vibrerade Friends arena av Riosambakänslor. Men inget Sverige i fotbolls-VM.
Årets låt: Wake me up/Avicii
Årets youtubefenomen: "The Fox" med norska Ylvis.
Årets tv-serie: "Derek" med Ricky Gervais. Hittas på Netflix.
Årets tvåa: Yohio vann folkets röst. Även min. En vinnare.
Årets derby: Dalmasinvasionen i Globen. Leksand-Mora i allsvenskan i januari. Folkfest utan bråk och hat. Sån stämning.
Årets musikupplevelse: Bose. Vilket ljud. Checkade in på hotellrummet i Dublin där en liten musikanläggning, stor som ett tangentbord, pumpade ut en fantastisk ljudbild med U2:s bästa. Mitt första möte med Bose. Wow!
Årets jubilar: Bordshockey firar 75 år. Önskar mina döttrar ändrar sig och önskar ett spel.
Årets modigaste överraskning: Min åttaåring insisterar på att åka Gröna Lunds nya åkattraktion Eclipse. Vi gör det. Hon är modig.
Årets jobbnyhet och comeback: Den gula makten är tillbaka. TT väljer att sätta på det gula puffskyddet på sina mickar igen.
Årets väderskandal: Var är snön i december? Kvar i Nordpolen?
Årets dryck: Guinness. Upptäckte denna lena smakupplevelse i Dublin, var annars?
Årets starstruck: Obama i Sverige. Tänk att man var där och filmade presidenten på Rosenbad.
Årets bok: En man som heter Ove/Fredrik Backman.
Årets Bambuser: Korpmatcherna från Fruängen med mitt gäng Ivar Lo Park Rangers. Hela matcherna live för Jakob Edling.u
Årets saknade: Nelson Mandela. Den störste av frihetskämpar. O z
Årets album: Det kommer aldrig vara över för mig/Håkan Hellström
Årets mål: Zlatans kanon mot Anderlecht.



- Posted using BlogPress from my iPad