söndag 12 januari 2014

En desperat jakt på skidspår





Expressen drog stort på mitt skidreportage i dag. Kul.
Men den eufori och kanske avundsjuka som jag hade väntat mig skulle drabba mig i Ågesta infann sig inte.
Jag frös. Var förkyld.
Jag hade inga skidor. Och ingen lust.
För hur uppkörda var inte den lilla slingan på 500-600 meter som man skrapat ihop. Och de som åkte på det tunna snötäcket på golfbanan, hur kul är det egentligen. Det slår ju bara igenom. Akta skidorna.
Men jag vet. Man blir desperat.
Särskilt med ett Vasalopp framför sig och ingen snö förrän i mitten av januari.
Därför är jag så glad att jag slipper frustration, stressen över att inte få staka några mil, nöta teknik och få upp pulsen.
Och lägg därtill stressfaktorn med förkylning i kroppen.
Nä, jag är glad att jag har sabbatsår med mina deltaganden. Varannat år passar mig bättre.
Därför kände jag inget skidsug i dag.
Men jag längtar till nästa vinter. Och nästa Vasalopp.




Ovan ser ni skidreportaget. Nedan ser ni en actionbild från spåret som stundtals var som Stockholmstrafiken i rusningstid.


- Posted using BlogPress from my iPad