måndag 13 januari 2014

Spårar tokhyllad detektivserie

I kväll ser jag tokhyllade tv-serien "True detective". Kul när alla journalister helt unisont i masskör skriker ut sina superlativ över en serie. Den här måste slå alla rekord.
Fredrik Virtanen skrev i dag träffade om hunken Matthew McConaughey som nu äntligen får sitt erkännande när han är som fulast i sin karriär.
Och Markus Larsson för samma tidning skriver att man är fast efter 30 sekunder.
Och Johan Lindqvist på GP twittrar och skriver att det är "det bästa tv-dramat jag sett på evigheter".
Därmed är förväntningarna monumentala. Och det tar lite emot. Att tvingas se något som alla redan före snackar om. Men som den hipster-wannabee jag verkar vara så sitter jag klistrad och ser den på gammel-tv. För visst jag hade också kunnat se den för några dagar sedan före alla andra.
Men någonstans finns ändå en tradionell tablåmänniska som gärna bullar in sig på klockslaget i tv-soffan, färdigpinkad, dricka och snacks i handen... Då kör vi.
Serien ses på CMore eller HBO Nordic.
Här en trailer: