söndag 2 mars 2014

Ace i vinnarhålet

Som hon inte har något att göra. Men Ace Wilder sitter i vinnarhålet. Årets största skräll i Melodifestivalen går ut sist i finalen. Där placeras inte vem som helst. Särskilt inte en nykomling som är upptagen med att göra ingenting alls.

1) Anton Ewald - "Natural"
2) Ellen Benediktson - "Songbird"
3) Alcazar - "Blame It On The Disco"
4) Oscar Zia - "Yes We Can"
5) Linus Svenning - "Bröder"
6) Helena Paparizou - "Survivor"
7) YOHIO - "To the End"
8) Sanna Nielsen - "Undo"
9) Panetoz - "Efter solsken"
10) Ace Wilder - "Busy Doin' Nothin'"

Jag har hela tiden stenhårt lanserat Sanna Nielsen som årets vinnare. Tror så än. Hon har allt som en vinnare bör ha. Det folkliga stödet, rösten och en gripande låt.
Men alla gillar en otippad nykomling. Som dessutom verkar så jordnära och cool.
Sanna mina ord men jag börjar vackla i min tro. Dels för startordningen, dels för hur engagerat Christer Björkman pratat om Ace Wilder på efterfester, dels för att min familj hemma säger att hon vinner. Min dotter, Elsa 8 år, hade henne som favorit dag ett trots pappa som nonchalerade hennes profetia.
Folket är en sak. Men vad tror en jury på? En internationell Eurovisionballad eller en cool modern kaxig Icona Pop/Avicii-dänga?
Jag tror fortfarande på Sanna med Ace som tvåa.
Därefter kommer Yohio, Anton Ewald och Alcazar.
Eller har Ace ett till kort i skjortärmen?



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se