fredag 7 mars 2014

Var är skrattfesten?








En jöns. En joker. En författare.
Ogillar mig själv för att säga det här. Men årets Melodifestival är för tråkigt och seriöst.

Ge mig en Ranelid!

Det behövs någon att svära över. Förfaras över. Någon att skratta åt. Någon att skaka på huvudet åt. Skämmas månne.

Ge mig en Flinck!

Men det finns ingen. Inte ens en banan.
Alla är tokseriösa.

Kritiken mot programmet är en annan sak. Visst har humorsatsningen fallit platt men det fanns förhoppningar om bättring till finalen. Att falla med flaggan i topp.
Men efter att ha bevittnat genrepet i kväll säger jag, gäsp.
Musikalöppning, ABBA-medley och programledare i duett. Mellanakterna och det trista manuset kommer totalsågas. Om inte redan i morgonens kvällstidningar så i söndagens upplagor.
Det kommer inte att stå "Vann rätt låt?" på löpsedlarna utan "Hade ni kul?".


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se