tisdag 8 april 2014

Hela spektrat på TT

Först en träff med en gatumusikant. Sedan ett möte med en mästerkock.
Under samma pass.
Älskar mitt jobb. Och kontrasterna det erbjuder.
För några år sedan deppade jag över att min dedikerade nöjestjänst på TT:s webbtv skulle avskaffas. Jag skulle göra mer än bara nöje. Såg absolut inte nöjet i det. Sitta på riksdagen och häcka hem politiknyheter. Gå på tråkiga presskonferenser utan klippbilder.
I dag gör jag det. Så här i efterhand. När man blivit lite äldre än sist.
Att få göra allt är ju så mer berikande. Och vilken puls det vanliga nyhetsarbetet kan ge en vid stora nyhetshändelser.
Förr steg pulsen vid första Idolröstningen. Nu när något parti kallar till presskonferens på kort varsel.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se