onsdag 14 maj 2014

Schlagerbaksmällan

Efter en vecka i schlagerland kände jag mig helt slutkörd på måndagen.
Schlagerjetlaggad liksom. Trött och sliten. Svårt att hitta tillbaka till vardagsrutinerna.
Kompenserade familjeseparationen med vara hemma med småttingarna på måndagen. Men vad fick de ut av en slutkörd pappa. De målade fritt på borden och gjorde egna smörfrossande mackor medans jag slumrade i soffan.
"Så här är du alltid efter Eurovision" påpekade frun. Ja, kanske.
Det kändes som om jag var på väg att bli sjuk.
Schlagerbaksmällan är tung. Undrar hur Sanna Nielsen känner sig?

I dag är det onsdag. Fortfarande trött. Men på banan igen.
Fick efterarbete på Malik Bendjellouls bortgång. Helt obegripligt bara 36 år.
Där får man sig en tankeställare om livet.
Att prata med människor i sorg är tungt. Men det lättar när man ser behovet och nyttan av det. Vi måste våga prata om det - om inte annat för att hedra en fin medmänniska och stor talang.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se