tisdag 3 juni 2014

Rattar in PewDiePie





Här är årets sommarpratare. En radda artister, skådisar och idrottare. Men inga politiker. Är det valår så är det. Public service ska hålla sig opartisk.
Ingen mer än en som jag känner "wow, den ska jag lyssna på" och det är internetfenomenet "PewDiePie".
Här gör SR helt rätt och försöker spegla vår samtid. För inte särskilt många, en promille, av P1:s ordinarie lyssnare har säkert aldrig hört talas om Felix Kjellberg från Göteborg.
En ung kille som livnär sig på att filma sig själv när han spelar och kommenterar tv-spel. Helt, obegriplig business. Men han har 27 miljoner följare på sin Youtubekanal.
Detta sanslösa fenomen vill jag höra mer om. Så jag rattar in "Sommar i P1" den 9 augusti av ren och pur nyfikenhet.
Spela gärna in en film på dig medans du sänder PewDiePie!

PS: Här finns vårt inslag från dagens presskonferens i Radiohusparken.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se