torsdag 3 juli 2014

Tioårig bröllopsdag





Tennbröllop. Eller tenbröllop som en engelsman skulle tolka det med tanke på att det firas tio.
Den 3 juli 2004 gifte vi oss vid Ulriksdals slottskapell i Solna. Det var en fin dag. En minnenas dag.
Tänk att det gått tio år.
På Ulriksdals Wärdshus hölls bröllopsfesten. Tack till er alla som närvarade.
Minns ni att vi snickrade igen en trälåda med ett fint årgångsvin samt era personliga profetior om var vi skulle stå tio år senare?
Den har vi nu öppnat och läst med stor glädje.




Amaronevinet från 1999 av finaste sorten. Smakar gott med 15 år gammalt vin. Tack vänner!




Tänk så unga vi var då. Jag och min älskade Pia.







Bland många kärleksfulla tips och hälsningar i lådan fanns de som faktiskt tippat hur det skulle gå för oss.
Några hade snöat in på framtidsfrågor gällande hur snabb en dator skulle vara 2014. Eller att vi skulle sväva fram i flygande fordon och äta matpiller.
Många gissade att vi skulle ha cirka två barn och bo i Gävle såväl som i Stockholmstrakten och jobba med journalistik.
Robert Göransson var mer specifik och skriver att Pia är mammaledig från lokaltidningen och att jag är såpakändis från en ny dokusåpa som jag köpt plats i på auktion!?
Även Linn Byström är inne på att dokuspåret och skriver att jag söker till Robinson fyra gånger till och till slut kommer med i Kanal 5:s uppföljare "Fredag" som utspelar sig på en kobbe vid Orust.

Mitt gudbarn Jennifer Lehto skriver att hon hoppas att pappa (Sami) ska gifta sig också. Vilket han gjorde med sin Linda två år senare.

Några manliga gäster erkänner så gulligt att de fällde en tår på vårt bröllop. Däribland min far.
Det var fint.

Synnerligen fint. I dag ska jag och min fru minnas, titta på bilder och se på filmer och bege oss tillbaka till platsen där allt hände för tio år sedan.

Nu siktar vi på kvadratbröllop (ähum, 100 år). Skål, för kärleken!

Älskar dig Pia.







- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se