torsdag 12 februari 2015

Dags för skrällar

Mycket sämre andra deltävling.
Och jag fattar inte hur pressen favoriserar Sam & Viktor. Låten är extremt, pinsam och banal. Tror den floppar. Visst finns det en enorm fanskara runt dem som stöttar men låten, det primära, håller ju inte. Oj, oj, oj vilken simpel text.
Och Magnus Carlssons "Möt mig i Gamla stan" verkar bara snäppet bättre textmässigt. Men schlagerpopgenren känns så förlegad.
Några tråkiga ballader och Melodifestivalen i Malmö blir en ökenlördag.
De här trettio sekunderna är svåra att greppa på SVT:s sajt. Men jag tycker Neverstore är klart bäst. Frisk powerpunk med lite hockeykörer. Något att sträcka upp näven till.
Och jag kan inte sluta tro på vackra Mariette. Hennes "Frozen"-liknande ballad inger hopp.

Mitt skrälltips: Om Gud och hoppet vill - Neverstore och Mariette till final.