tisdag 17 mars 2015

Måns i slagläge

Vilket balladträsk. Måns Zelmerlöw har verkligen världens chans att ro hem segern i Wien.
Tog en titt på motståndet i Eurovision song contest, först genom Therese Lindströms fina genomgång, sedan med egna ögon och öron som blev ett webbtvklipp.
Kan bli en riktigt seg soppa. Men när jag går in i bubblan kommer jag säkert urskilja några favoriter på plats på repetitionerna i Österrike. Men just nu bara plågor.
Sedan länge vurmar jag för Finlands bidrag. Det funktionshindrade punkbandet Pertti Kurikan Nimipäivät. Klagopunken svänger och beklagandet hjärtligt upproriskt mot livet på gruppboendet. "Alltid jag måste diska, alltid jag måste sova, alltid jag måste vakna, aldrig jag får dricka alkohol". Underbart rebelliskt!
Det kan bli Lordi-effekt på PKN. Att de vinner hela tävlingen. Och ett bättre liv.
Men återigen en Måns i månsterform kan bli tävlingens hjälte. Känns som han ligger i vinnarhålet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se