måndag 30 mars 2015

Nattstressen

Så svårt att somna. Så svårt att sova.
Fattar inte varför jag blir så uppjagad över de sedan årsskiftet nyinförda fempasset. Det är en mördande skillnad att gå upp klockan kvart över fyra jämfört med en timme senare. Känns som tre timmars differens.
Det är en sak.
Men att jag har så svårt att komma till ro kvällen innan? Och på natten. Kan vakna flera gånger och tänka "nä nu måste du somna om" och "snart måste jag väl upp?".
En ond cirkel av stressande tankar.
Skönast är att sluta jobbet redan klockan ett på dagen. Men till vilket pris?
Att vara zombipappan?
Får lugna mig med att jag har några till morgonpass. Somnar kanske före barnen i kväll?




I dimman. I taxin. Pigg som en mört.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se