lördag 24 oktober 2015

Festlig ölfest




Sveriges trevligaste ölfestival ligger i Söderbärke. Att gå på SMÖF med brorsan har efter tredje året blivit lite av en tradition.
Festivalen är folklig, man träffar bekanta och dricker gott.
Sortimentet är stort. Men inte förstörd av kommersiella intressen. Här dominerar mikrobryggerierna i landet. Särskilt kul då att gynna lokalproducerat.
Men ölen nedan kommer från Arvidsjaur. Köp den och rädda våra fiskevatten.
Ytterligare en anledning till att släcka törsten.
Jag är en periodare när det gäller öl. Just nu är det nästan uteslutande IPA som smakar bäst i min mun. Helst dubbel-IPA.
Kvällens bästa var nog Coppersmith's Brewerys IPA. Från Västerås.
Min röst fick dock Bergslagens Brygghus och deras Cuprum pale ale. En sympatiröst. Ölen kommer från min hemkommun Smedjebacken.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se