onsdag 14 oktober 2015

När TT brann




Det kom ingen flash men ingen flash utan eld. För i dag brann det på TT Nyhetsbyrån.
När jag kom till kvällspasset klockan 11 stod hela TT ute på gatan.
Tydligen hade några kablar brunnit av i taket ovanför Ekonomiavdelningen. Rök spred sig i lokalen. Och illaluktande sådan.
Jag började genast livesända på Periscope. Det var nyhetshjärtat som började slå.
Under tiden var brandmän inne på kontoret och genomsökte taket.


Till slut fick några av oss gå in för att hämta datorer och utrustning. Själv skulle jag ju i väg till riksdagen för dagens debatt.
Röklukten var stark inne i lokalen. Trots att jag bara var där i fem minuter kändes det i halsen.
Jo, jag livesände från röken inne på kontoret också.


Det var här i taket kablaget satt.



På kvällen blev det mysbelysning på TT då strömmen strypts för dragning av nya kablar i taket.
Kanske läge att återkomma till myset.
Röklukten sitter nog i hela vägen hem. Men glad över att inget värre hände trots allt.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se