söndag 1 november 2015

Rör inte min träning

Skönt. Ser ljuset i tunneln.
Efter två veckor med förkylning, hosta, ölfest, godis och annan tröstätning gav jag mig ut för att jogga i dag. Som jag längtat.
Är man inne i ett stim med träningen hatar man alla avbrott. I synnerhet sjukdomar.
Jag bara frustar i hemmet och vill ut och röra på mig trots att jag kan ha mancold som gör mig helt orkeslös.
Träningen blir en drog. En hälsosam drog. För min filosofi är fortfarande att träna för att kunna njuta av livets goda som öl, vin och god mat. Oftast unnar jag mig lite väl mycket.
Väger närmare 90 pannor när jag för utmärkt löpsteg skulle må bäst av att snudda strax över 80.
Men någon diet lär det aldrig bli.
Inte heller intervallträning. Jag vill ut sega mig genom träningspasset.
Så med god diet och intervallträning skulle jag kunna bli elitmotionär. Men då tror jag vitsen och glädjen försvinner helt med min motion.
Tror det i alla fall. Nästa vinter har jag Vasaloppet igen. Kanske att den målsättningen skärper min diet och träning.
Men denna vinter ska jag njuta av delikatesser och träning i skön harmoni. Win-win.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se