lördag 20 februari 2016

Ett bubblande tips




Jaha, då är man i bubblan. Och ska försöka se nyktert på det här.
Att tippa resultatet brukar gå bättre hemma i tv-soffan. Här byggs förväntningarna upp av allt snack i pressrum och korridorer. Så nu är jag fullt påverkad av en massa andra faktorer.
Men om jag rensar skallen med Wolfmothers nya platta och lyssnar på hjärtat efter gårdagens publika genrep i Himmelstalundshallen: då går Oscar Zia och Swingfly till final. Lisa Ajax och After Dark till Andra chansen.
Men jag tror att svenskarna röstar Oscar Zia och After Dark till final.
Det är väldigt jämnt i Norrköping. Kan bli skrällar.
Personligen gillar jag den Jocke Åhlund och Andreas Kleerup skrivna "You carved your name" med Swingfly och Helena Gutarra. Det är en omedelbar, medryckande och cool Teddybearsdriven låt.
Klippigast blir Oscar Zia. Han har hela 209 klipp under sitt nummer. Påstås vara rekord i mellosammanhang. Kolla här.

Men gladast är jag åt att Henrik Schyffert är här. Han är så himla rolig. På gårdagens genrep drog han dock några grova sexskämt som jag inte återger här men i övrigt är han briljant. Kvick, intelligent och charmig. Låt honom leda hela alltet nästa år.
Förresten - jag blev väckt av klockspelet i Norrköping i morse.





- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se