söndag 27 mars 2016

Smärtande bra bad

En nackskada. Efter äventyrsbad.
Man är inte ung längre.
Knaprar Ipren, stryker tigerbalsam runt nacken och bär halsduk inomhus. Har en sträckning i nackmuskulaturen. En whiplash. Typ.
För jag gav mig under påsken ensam ut på brantaste rutschkanan i Parkbadet i Sandviken. Visste inte vad röret dolde i sitt mörker. Men det var en brant bana med hiskeliga svängar och superfart. Tänkte att jag skulle ha en överblick liggandes på rygg och tittandes över naveln. Men g-krafterna i svängarna slängde mitt arma huvud knyckigt bakåt. Påfrestningen blev för står. Kände något direkt.
Men för att korrigera mig åkte jag igen. Nu med armarna i kors bakom huvudet. Det gick ju mycket bättre. Men skadan var redan skedd.
Nackvärken växte under dagen. Och sedan så har den suttit i.
Parkbadet var för övrigt det bästa familjebadet vi besökt i Sverige. Det får toppbetyg av oss.
Fem Gästrikebocknackar av fem.


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se