lördag 21 maj 2016

Hej å hå pollen





Har haft tidernas pollenbesvär i två veckor nu. Snorig, hostig och hängig. Träning därefter. Lite cykling och inlines i lugnt tempo.
I går började jag springa igen. Det var segt. Men skönt att vara i gång.
Pollenallergi fick jag som 40-åring. Men vårens var den värsta hittills. Rena influensasymptomen. Inledningsvis kanske jag rent av var förkyld som sen blev en kombo av pollen.
Nu kommer andra träningstjuven. Med sommaren kommer grillölen och sköna kvällar ute med rosé och rödvin.
Sitter just nu med en kall ale. Sitter bra. I morgon löpning.
Livet är att njuta av det goda. Tränar jag så njuter jag ännu mera. Mitt träningsmotto: motion för att äta och dricka gott. Skål!


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se