måndag 15 augusti 2016

Bästa som inte setts





Jobbar i motvind. Och 30-gradig värme.
Gav mig i morse av till fotbollsdamernas träning på Zico stadion tre mil från centrala Rio.
Vi blir insläppta och ramlar in i den brasilianska träningen. Vi får en mycket bra intervju på svenska med Marta. På film.
Men SVT som är där anar oråd. Räknas inte anläggningen som OS-område? Får vi filma på området. Ingen som vet.
Också Expressen informeras.
Vi bollar över till cheferna att reda ut.
Under tiden filmar och intervjuar vi spelare som deltar i den svenska träningen. Om läget inför OS-semifinalen i morgon. Hur häftigt det verkar bli med ett fullsatt Maracana.
Vi får senare beskedet att området inte finns med på listan över officiella OS-områden. Alltså grönt för filmning.
Jag sätter mig ner i skuggan och klipper färdigt ett inslag.
Just när jag är klar en timme senare kommer dråpslaget via vårt interna chatnät Slack.
IOK har plötsligt "hittat" att Zico stadion är att betraktas som OS-område. Vi får inte filma.
Ridå ner. Alla råklipp och inslag därifrån måste stoppas och dras tillbaka.
Snacka om att jag ledsna ur i värmen. Ville packa ihop och flyga hem pronto.
Så nu samlar jag på "bästa inslaget som inte publicerats".
Marta-intervjun var riktigt bra. Men det vet ni inget om. Kanske internt på julfesten?


- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se