fredag 12 augusti 2016

Smällen i OS-parken




Lite läskigt i dag. Det small till i OS-parken i Barra vid klockan 19 lokal tid. En rejäl smäll som ekade mellan arenorna. Folk blev lite skärrade. Men ingen panik.
Jag satt och åt en pizzaslice bara tvåhundra meter därifrån. Så jag gick dit och tittade. Då såg jag hur bombgruppens fordon står utanför gymnastikarenan. Bombhundar och säkerhetsvakter går runt och kollar.
Det visar sig att bombgruppen gjort en kontrollerad detonation av en misstänkt väska som de hittat på toaletten. Först evakuerade de människor utanför arenan som skulle in på en basketmatch mellan Spanien och Nigeria. Bara ett stenkast från platsen ligger handbollsarenan där Sverige värmde upp inför matchen mot Slovenien. Smällen hördes väl inne i arenan säger mina arbetskamrater.
Efter explosionen släpptes folk in i arenan igen. Det låg en doft av krutrök i luften.
Tydligen inte första gången man är på tårna. Bara för ett par dagar sedan sprängdes en ryggsäck som visade sig tillhöra en hemlös.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se