torsdag 8 december 2016

Sviker papperstidningen




Jag är en kålsupare. En svikare.
När jag klagar på nya generationer som inte läser tidningar och beklagar mig över tidningsdöden då borde jag tvätta min egen smutsiga buk.
Jag tänker inte längre ha DN som pappersprenumeration. En jobbförmån som försvinner snart. Har fått erbjudanden om att behålla den i olika varianter men den ska nu betalas ur egen ficka. Men jag tycker det är för dyrt. Flera tusen kronor för en årsprenumeration. Jag nobbar DN.
Snacka om lika god kålsupare. Ska aldrig mer klaga på tidningsdöden och de som inte har tidning.
Jag kommer dock fortsätta läsa Metro i pappersformatet på tunnelbanan. Köpa mer lösnummer än tidigare.
Men mycket går förlorat. Särskilt inledningen på dagen.
Jag som haft morgontidning till frukost sedan barnsben. Älskar bläddrandet, prasslet, doften och trycksvärtan till frukostmackan. Nu är den till ända.
Jag är en hycklare.
Men jag får istället en digital prenumeration på DN genom jobbet. Paddan till frukostbordet och stinkande kålsoppa.


- Posted using BlogPress from my iPhone