onsdag 29 mars 2017

Klok nog för det förflutna?

Har konstiga dagdrömmar i mitt morgonpasstöcken. Funderar på en tidsresa och hur jag skulle kunna vara den civilisation jag besöker till gagn. Säg att jag for tillbaka med en tidskapsel till 1750-talet. Skulle jag tomhänt (utan iphone) kunna föra utvecklingen vidare med mina kunskaper från framtiden?
Alltså bistå med idéer och innovationer för dåtiden som för oss i dag är självklara. Som en osthyvel? Eller ett armbandsur?
Skulle jag kunna förklara ström, bygga cyklar, maskiner bara på det jag vet nu som modern människa?
Funderar åt en kompis förmodar jag. En kompis som är osäker på sin egen händighet och därför dagdrömmer.
Vad tror ni? Skulle man kunna bli 1700-talets Einstein? Hyllad för mina uppfinningar och visioner? Eller kommer jag ses som en galenpanna då jag bevisligen inte kan förverkliga något av det man påstås ha i framtiden? Snacka går ju...
Någon som har en biljett till år 1715? Hur skulle det gå tror ni?


- Posted using BlogPress from my iPhone