söndag 23 april 2017

Ticket from Gatwick to space

Stavade fel på en bokstav i min mejladress. Ett "con" i stället för "com".
Det ser ut att kosta mig tusen spänn.
För Gatwick Express, tågföretag som kör mellan flygplatsen och London, kan inte skicka mig mina köpta biljetter efter att jag korrigerat min mejladress. I stället vill de att jag gör en "refund" och fyller i ett formulär för att få tillbaka pengar. Men den går inte att fylla i. För den är inte anpassad för utlandet när det gäller adresser. Sedan vill de ha kvitton på biljetterna bifogade. Men vi har inga biljetter.
Och det här försöker vi förklara i en rad mejl mellan oss. Det är värsta byråkratin. De förstår inte. Och vi fattar inte varför de inte kan skicka oss biljetterna till rätt adress efter att jag ändrat kontot hos dem. För biljetterna till fel adress borde ju studsa tillbaka till dem. Men de glider nu runt förtretligt i cyberrymden.
Vad ska vi göra?

Känns som allt jag gör just nu går åt fanders.




- Posted using BlogPress from my iPhone