lördag 8 juli 2017

Dalarna levererar känslor

Då är en vecka med nostalgi och minnen över. Som vanligt med stort vemod.
Extra mycket då jag ser hur mina barn älskar att vara här. I friska luften, i naturen. Särskilt älskar de att umgås med sina dalakusiner.


Säger adjö till SMEDjebacken!


Upptäckte denna sommar Stollbergs gruva. Väl värt ett spännande besök. Önskar jag hade en drönare över det spektakulära området.


Som vanligt blev det fina motionspass runt Smedjebacken där folk hejade.


Många svettiga minnen är kopplade till elljusspåret. Här har man tagit sig fram på många sätt. Synd att spåren är lite slitna. Passa på att använda dem!


Mamma och jag med alla flickorna i Disponentparken i Grängesberg. Också ett fint minne av ett ställe som skulle kunna vara så mycket finare med lite mer omvårdnad istället för sakta förfall.



Stordåd väntar mina fina brorsbarn. Otroligt livliga och kärleksfulla barn. Som att mötas av sina egna varje gång.


Köper hem lite lokalbryggt att minnas till i storstaden. IPA från Bergslagens Brygghus.


Hela sällskapet med farmor vid Halvars med utsikt över sjön Väsman vid Ludvika.


Barnbarnen installerar en porträttsamling hos farmor.



Ha en bra sommar Dalarna och alla som bor i detta vackra landskap.


- Posted using BlogPress from my iPhone