söndag 3 september 2017

Första cykelloppet




Genomförde i dag mitt första cykellopp någonsin. Cyklade klockan sex i morse till loppet inne i stan.
Stockholm Bike är ett prestigelöst lopp utan tidtagning. Här samsas tanter med damsnurror, mountainbikeåkare och racercyklister i skön harmoni utan stress genom avstängda Stockholmgator. Fem sköna mil.
Efteråt serveras rejäl frukost vid Kungsträdgården.
Jag var inbjuden av kompisen Mattias. Vi snackade genom hela loppet oftast sida vid sida i behagligt tempo. Tog oss två timmar utan större ansträngning.
Det blev dock en episk start. Fem minuter före startskottet ropade speakern ut mitt namn. Tänkte först att nu har Mattias hittat på något bus eller så har arrangören lottat ut en elcykel till mig. Nej, någon hade hittat mitt körkort i startfållan. Fint så.
Men sammantaget ett anspråkslöst men ytterst trevligt lopp som rekommenderas.

YouTube Video

- Posted using BlogPress from my iPhone