söndag 1 oktober 2017

Stakade i nio mil


YouTube Video


Nio mil på rullskidor är avklarade. Sista milen till Karlstad fick jag fruktansvärd magkramp. Mina magmuskler har aldrig varit spändare än då. Hade en tydlig tvättbräda.
Så sista biten in var en riktig plåga. Oj, vad jag fick slita.
Från starten i Hagfors kändes resan både vacker och lätt. Det rullade på med fantastiska kilometertider.
Men efter åtta mil statiskt stakande på en jämn banvall utan större nivåskillnader så tog nötandet i motvind ut sin rätt.
Man kom aldrig upp i puls utan det handlade om att nöta nöta på timme efter timme. Helt sinnessjukt egentligen.
Vi åkte på 5:42. Vilket vi är supernöjda med.
Men nio mil på rullskidor är för långt.
Jag är ordentligt mörbultad i dag. Stel och matt.
Men det är kul att vara historisk. Jag har åkt premiären av Sveriges längsta rullskidlopp Klarälvsloppet. Men några fler lopp blir det inte.


- Posted using BlogPress from my iPhone